İçindekiler
- 1 E Tebligat Adresi Nasıl Alınır?
- 2 E Tebligat Adresi Nasıl Aktifleştirilir?
- 3 Kimler Tebligat Çıkarabilir?
- 4 Tebligat Adresi Nasıl Bulunur?
- 5 Tebligat Adresi Nasıl Değiştirilir?
- 6 Kimler Tebligat Gönderebilir?
- 7 PTT Tebligat Adresi Nasıl Alınır?
- 8 Tebligat Adresi Kısmına Ne Yazılır?
- 9 E Tebligat Mail Adresi Zorunlu mu?
Tebligat adresi mahkeme ve icra müdürlükleri gibi devlet kurumlarının bildirim yaptıkları adrestir. Devlet tarafından hazırlanmış olan tebligat yani çağrı notunun iletileceği adres tebligat adresidir. Başka bir deyişle tebligat adresi bildirim yapılan kişinin yasal adresidir. Bildirim yapılacak olan kişinin ikamet adresi aynı zamanda tebligat adresidir. Tebligat ile devlet tarafından kişilere bilgilendirme yapılmaktadır.
Tebligat gönderileceği zaman da bildirim yapılacak kişinin adresi tebligat adresine yazılmalıdır. Aksi halde yanlış adrese gittiğinde tebligat yapılmamış sayılacağından herhangi bir dava veya hüküm de geçerli olmayacaktır.
E Tebligat Adresi Nasıl Alınır?
E tebligat adresi almak oldukça kolaydır. Günümüzde dijital kanalların yaygın olarak kullanılması ile birlikte tebligat adresi de fiziki olmanın yanında dijital de olabilmektedir. Bu sayede tebligat çok kısa sürelerde karşı tarafa iletilebilmektedir. Bunun için ise e tebligat adresi almak için şu adımları takip etmelisiniz;
- Adım 1: İlk olarak e-imza sahibi olmalısınız. İşlemler e-imza ile yapılmaktadır. E-imza sahibi olmayanlar e-devlet üzerinden ön başvuru yaparak işlemlerini PTT’den tamamlayabilmektedir.
- Adım 2: Sonraki adımda http://www.etebligat.gov.tr adresine girişi yapınız.
- Adım 3: Açılan sayfada, üst menüde yer alan Başvuru kısmını seçiniz. Buradan da Online Başvuru sekmesini seçin.
- Adım 4: Seçim sonrasında kendiniz ya da şirketiniz için hangisi uygunsa ilgili butonu seçin.
- Adım 5: E-imza ile giriş seçeneğini seçin ve sayfanın açılmasını bekleyin.
- Adım 6: Açılan sayfada kimlik numarasını ilgili kutucuğa yazınız.
- Adım 7: Bu sırada sistemden e-imzanın tanımlanması için bir Java dosyası indirilecektir.
- Adım 8: Java uygulamasını açın.
- Adım 9: Açtıktan sonra e-imzalı olacak şekilde giriş yapınız.
- Adım 10: İletişim bilgileri bir sonrası sayfada otomatik olarak gelmektedir, yanlışlık olması halinde düzeltebilirsiniz.
- Adım 11: Çok dikkatli olunması gereken konu sayfanın altındaki kullanım şekli alanıdır. Kullanıcı ilk başta hangi seçeneği seçmişse (Bireysel ya da işlem yetkilisi) buradan ona uygun seçeneği seçmelidir. Bireysel hesaplar için Alıcı kısmı seçilmelidir.
- Adım 12: Son olarak ise onay sayfası ekrana gelecektir ve ekrandaki onayı yaparak işlemi sonlandırabilirsiniz.
E Tebligat Adresi Nasıl Aktifleştirilir?
E tebligat adresi aktif etmek için şu adımları izlemeniz gerekmektedir;
- Adım 1: E-imzaya sahip bir şekilde portal.etebligat.gov.tr adresine giriş yapınız.
- Adım 2: İmza ile sisteme giriş yapmak için inen Java dosyasını çalıştırın.
- Adım 3: Giriş sonrasında UETS arayüzü ekrana gelecektir. Açılmış hesap bilgileri ekranından güncelleme yapılacak alanlar varsa eksik olanlar doldurulur. Daha sonrasında şifre alanına şifre girilir ve Kaydet butonuna tıklanır.
- Adım 4: Kaydetme sonrasında gerekli olan kısımlar doğru girildiyse hesap aktivasyonu tamamlanacaktır.
Bunun yanında PTT şubelerine giderek kimlik ibrazı ile de e-tebligat hesabı aktif hale getirilmektedir.
Kimler Tebligat Çıkarabilir?
Kimler tebligat çıkarabilir sorusuna yanıt olarak yargı kuruluşları ile idari kurumlar şeklinde yanıt verilmektedir. Bu kapsamda devlet kurumları tebligat çıkarabilir. Özel sektör temsilcileri ise tebligatı kendileri değil, mahkemeler aracılığıyla çıkarabilmektedir.
Tebligat Adresi Nasıl Bulunur?
Tebligat adresi bulmak için kişinin ikamet adresi temel alınmaktadır. Bu kapsamda kişinin ikamet adresi nereye aitse tebligat adresi de orası olacaktır. Tebligat adresini bulmak için kurum ve kuruluşlar ikamet bilgilerini temel almaktadır.
Tebligat Adresi Nasıl Değiştirilir?
Tebligat adresi değiştirmek için şu adımlar takip edilmelidir;
- Tebligat adresi kişinin ikamet adresidir. Bu yüzden e-devlet üzerinden ya da bölgedeki muhtarlığa gidilerek ikamet adresi değiştirilmelidir. Bu durumda otomatik olarak ikamet adresi de değişecektir.
- Banka gibi kuruluşlar için ikamet adresi değişikliği bildirimi şubelere yapılmalıdır. Kısa süre içinde yeni tebligat adresi oluşturulacaktır.
Kimler Tebligat Gönderebilir?
Kimler tebligat gönderebilir sorusu devlet kurum ve kuruluşları olarak yanıt vermek mümkündür. Bunun yanında alacaklı olan özel şirketler de tebligat gönderebilmektedir. Ancak şirketler kendileri doğrudan tebligat gönderemez, mahkemeye başvurarak mahkeme aracılığı ile tebligat gönderebilmektedir.
PTT Tebligat Adresi Nasıl Alınır?
PTT tebligat adresi almak için şu adımları izleyebilirsiniz;
- Adım 1: Gerçek ve tüzel kişiler en yakın PTT şubesine giderek tebligat adresi almak istediklerini belirtebilir.
- Adım 2: PTT görevlisi tarafından kimlik ya da şirket bilgileri ibrazı ile birlikte bireysel ya da tüzel olarak tebligat adresi kısa sürede tamamlanacaktır.
- Adım 3: PTT işlemi yapılması sonrasında alınan tebligat adresi dijital kanalda da geçerli olacağından elektronik imza ile giriş yapılabilir.
Tebligat Adresi Kısmına Ne Yazılır?
Tebligat adresi kısmına alıcının resmi tebligat adresi yazılmaktadır. Sol üst kısmında ise gönderici yerin adı yer almaktadır. Örneğin Ankara İcra Dairesi tarafından tebligat gönderiliyorsa bu ibare sol üst kısımda yer almaktadır. Bunun yanında esas numarası da yine yer almaktadır. Esas numarası özellikle mahkeme ve dava işlerini düzgün sıralamada tutulması için verilen dosya numarasıdır. Sol üst kısımda hangi kurum ve kuruluştan geldiği, daha sonra ise dosya numarası, davacı vekili adı soyadı ve kimlik numarası yazmaktadır.
E Tebligat Mail Adresi Zorunlu mu?
E tebligat mail adresi hesabın aktif edilmesi için zorunludur. Hesabı aktif hale getirme aşamasında açılan sayfada eposta adresi kaydedilmelidir. Daha sonra şifre unutulması ya da giriş sorunları yaşandığında eposta adresi üzerinden erişim sağlanabilecektir.